30/12-08, raket eller bomb? :S

Okej, det hemska som Vera lät mig berätta om gick till såhär att när hon och jag stod på triangeln och väntade på hennes buss så hörde vi plöstligt en stor explosion. Vi båda hukade ihop oss som om vi vore mitt i ett krig och himlen lös upp sig på båda sidorna ( fast jag och Vera stod mitt emot varandra så såg vi båda hur himlen blev vit ) och röken började sprida sig. Vi kände oss både rädda och förvirrade och de få människorna som cirkulerade runt triangeln brydde sig knappt. Jag menar ska det verkligen vara såhär? Är detta " vardag "? Om det var det hur blir det då på nyår? Jag tycker att det börjar spåra ur om jag ska vara ärlig.. Vad är charmen i såna överdriva raketer som kan ta människors liv?
Raketer är fint det håller jag med om, men till vilken gräns?
Om jag och Vera blev rädd för den ( den var stor ska jag tala om för er ) hur är det då i länder där det krigas? Det är ju inget då ju..

Ne,j nu till något roligt =) Kul att så många redan har läst bloggen och förhoppningsvis fortsätter ni också, haha!
Uppskattar verkligen det och både jag och Vera e sjukt pepp på detta! Dum och dummare älskar kommentarer så ni vet. Ingen pik, nej inte alls. Ville bara tala om det ;D


/ Emeelie Pemeelie

Kommentarer
Postat av: Sara

Har ni sett Stepbrothers? De är jättekul!

2008-12-30 @ 10:53:20
Postat av: Anna

Håller med om raketerna! Otroligt löjligt att smälla dem NU. Det är ju på nyårsafton som är själva grejen. Eller? hmm.. Nu blev jag lite upprörd igen! Dags att blogga om raketer kanske ??:-p

2008-12-30 @ 11:24:28
URL: http://minegenlillablogg.blogg.se/
Postat av: Anna

Förresten tycker jag att vi ska vara på Sara att skriva blogg igen! Hon hade ju kunnet göra en reseblogg där hon lägger upp bilder på olika resmål och skriver lite kort. Hade jag tyckt va super!

2008-12-30 @ 11:26:08
URL: http://minegenlillablogg.blogg.se/
Postat av: Lisan

Mkt rolig blogg :) Emelie, har du kvar din andra blogg..vad är adressen? ;)

2008-12-30 @ 12:45:39
URL: http://www.nogg.se/anxiety

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0