12/2-09, hihi

Omg, snart är det alla hjärtans daaaag !! Lördag gäller det tjejer! Vi ska bli överrösta med blommor, choklad, presenter och kärlek! Yeaah, right.

Så är den typiska stereotypen för denna dagen, nu säger jag inte att det är fel eller att alla agerar så här, men något i denna stilen alla fall.
Men varför kan man inta ha en alla vännernas dag eller liknande? Nu säger jag absolut inte detta för att jag e singel men jag menar, är det inte så man säger att " kärleken kommer och går men vännerna består " eller minns jag fel ?
Är det inte framförallt vännerna som man ska hylla, för gud ska veta att det kan vara svårt att hitta riktigt bra, sanna vänenr!
Såklart är alla hjärtans dag underbart gulligt och romantiskt! Visst kanske det är jobbigt för alla singlar som inte vill något annat än att htita någon, men varför gör vi inte den här dagen till en dag att umgås med alla på ? Inte bara sin pojk/flick vän, fästmö/man, fru eller man?
Varför ska vi behöva säga nej till singelvännerna för att gå ut och fira med pojken, när det kanske e någon som får sitta och kolla på ? Varför kan man inte gå ut på middag alla tillsammans? Så slipper massa människor sitta med ångest i halsen och kränga glass framför teven á la Hollywood style?
Och varför kan man inte få känna den här så kallade " lyxen " varje dag? I små mängder så klart så man inte tar den för given! Men ska man verkligen behöva vänta tills den 14:e februari för att få den bekräftelsen som sen ska hålla ett år?
Hoppas alla ni får en underbar dag, oavsett om ni är singel eller i ett förhållande. Bara ni inte är ensamma utan umgås med folk ni gillar och förhoppningsvis uppskattar!! Då är allt som det ska va!
 Själv är jag super nöjd med min planering då jag ska umgås med goda vänner, för det är dem som verkligen betyder för mig. Vi ska hitta på allt möjligt roligt och visa vilka äkta independant women vi verkligen är ;) Sen får vi se om firandet förändras till nästa år, men om man nu skulle spendera den med massa vänner och sin kära, så har man ju alltid kvällen sen? Eller har jag fel? För alla hjärtans dag gäller ju hela dagen, inte sant? =)
Oavsett tycker jag bara det går ut på att man ska visa hur mycket ens nära och kära betyder för en och visar man det genom presenter, kramar, pussar, choklad eller genom ett jag älskar dig så betyder det ändå. För då vet man, att du finns där för en!

Love, Ellle.!


Kommentarer
Postat av: Anonym

inte konstigt att du är singel med den attityden ?

2009-02-14 @ 10:38:25
Postat av: Ellee!

För att jag sätter vännerna på samma plats som sin kille? Du har nog inte riktigt förstått vad jag menar, kanske borde du läsa det igen? .. Du har i alla fall ingen rätt att komma och döma mig för det verkar ju absolut inte som att du känner mig! I vilket fall som helst så ska du inte säga något då du inte vågar säga vem du e :)

2009-02-14 @ 14:56:20
URL: http://dumochdummare.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Bra skrivit riktiga vänner skall man vara rädd om :)

2009-02-14 @ 20:13:09
Postat av: Jeanette

Mycket bra skrivit riktiga vänner skall man vara rädd om :)

2009-02-14 @ 20:19:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0