3/2-09, ordlek eller rdlek?

Nu när jag badade så började tänka på en sak..

Kunnig blir okunnig om man inte kan något.
Mänsklig blir omänsklig om man ja, ni fattar.
Men rolig är fan inte motsats till orolig?
Och sten blir inte osten.

Gör mig förvirrad, gör det!!

Och vad är grejen med social och asocial? Varför kan man ikke bara säga osocial?
Kollade nyss på wikipedia, jag har nog fått det rejält om bakfoten! Hahahah

"syftar på avikande beteende av en grad som samhället överlag inte accepterar, så som narkotikamissbruk, pedofilism, terrorism och grov brottslighet i största allmänhet. Ordet asocial förväxlas ofta med ordet osocial men dessa är inte synonymer till varandra."

´
Och jag som känt mig duktig varje gång jag sagt asocial =(

E !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0