4/2-09 New york / Tallin

"Allt finns i New York"

Snacka om New Yorker.

- Det är ingen överdrift att säga att allt finns i New York. För så är det verkligen, men det gäller att hitta det, säger Anna-Karin som är skådespelerska och aktuell i rollen som Greta Garbo i en kommande storfilm om den svenska skådespelerskan.
- Jag kom hit som 19-åring och sedan dess har jag blivit kvar, jag älskar New York och kan inte tänka mig bo någon annanstans.



Blue Ribbon

- Min favoritrestaurang i New York. Det finns flera Blue ribbon men originalet ligger i Soho. De har allt från seafood till vanliga hamburgare. Det är ett trendigt ställe men ändå med en väldigt hjärtlig stämning, bra service. Helt fantastisk.
97 Sullivan Street (mellan Spring och Prince streets)
www.blueribbonrestaurants.com

Flat Iron Lounge

- Det är en bar där de blandar riktiga drinkar, de gör alla ingredienser från början och har en hel drinkmeny. Bartendern är verkligen oldschool-bartender. Varje drink tar typ fem minuter att blanda men de blir bra. - De spelar 30-talsmusik och inredningen är cool, det känns som man är med i en film.
19:e gatan mellan femte och sjätte avenyn.
www.flatironlounge.com

Anthropologie

- Här finns kläder och möbler, mycket känns vintage men det är nytt. De har personliga hattar och allt möjligt. - Jag gillar den här butiken, man får inspiration bara av att besöka den. Finns flera på Manhattan men min favorit är den i Soho.
375 West Broadway
www.anthropologie.com

Back Room

- En lounge som ligger down-town. Det är svårt att hitta, det finns ingen dörr med en skylt. Man går in på en bakgård och uppför en brandtrappa. Stället är som ett "speak-easy" från förbudstiden, drinkarna serveras i tekoppar och ölen i bruna papperspåsar.
102 Norfolk St.
nymag.com/listings/bar/The-Back-Room/

Central Park

- Mitt absoluta favoritställe. Det finns en kulle som kallas Pug Hill, en gång i veckan samlas alla mops-ägare där (Anna-Karin har en mops, Duke) det är jättekul. - Boathouse uteservering är underbar på sommaren. Och brunchen på helgerna är super.
East 72nd St. & Park Drive North.
www.thecentralparkboathouse.com

Och dit ska jag och Emelie åka i tvåan! vadå längta?

OCH HIT SKA VI MED KLASSEN! <3
UNDERBART !
men tänk att åka flyg med en hel klass?
hahahah de kommer bli kul, och Sanna hon sa
" det spelar ingen roll om vi är hur stökiga som helst? dom kan ändå inte slänga ut oss i luften" hahahahah
K.L.O.C.K.R.E.N.T !

VERA DREGLAR SIG BORT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0