17/3-09, jag vill leva mitt liv.

Jag vet jag vill. Jag vill sjunga för det är min passion. Jag vill inte bli läkare, polis, mäklare, frisör eller något liknande.
Jag skiter FULLSTÄNDIGT om jag inte har mer än pengar till ett tak över huvudet och nudlar i en skål. Jag bryr mig inte.
Jag vill sjunga mina sånger. Jag är trött på alla som tjatar om sin framtid och det låter som några 40-åringar instoppade i 16-åringars kroppar. Jag vill göra det och det och det, för att sen gå det och det och det för då tjänar jag så här mycket, så kan jag följa min föräldrars fotspår, så har jag den lönen när jag är 50 och blablabla låter det nu i mina öron.
Jag har själv hamnat i de banorna, men de funkar ( ursäkta ) fan inte. Nu pluggar jag satan i 3 år, då förtjänar jag att göra det jag vill! Jag är trött på alla lill gamla som tror att det kommer va så lätt att plugga för MVG i en 10 år, sen orka jobba tills man stupar. Nej, jag vill leva mitt liv. Och det ska jag!

Tro vad ni vill, men det är jag som kommer sitta glad och inspirerande för mina barnbarn berättandes mina historier med ett leende på läpparna. Sen kanske vissa av er verkligen vill hålla på med det här och då säger jag satsa. Men gör fan inget för pengarna eller för att föräldrarna tycker det. Nej, säger jag.
Och jag har faktiskt en plan B, författare/journalist/copywriter är det då som gäller. Som ni märker är det ganska kreativa yrken och jag känner att jag vill förmedla budskap och inspirera. Vilket jag kommer göra.

Tack o hej, för nu ska jag plugga för min sångkarriär (Y) / E.

Kommentarer
Postat av: sillan

go for it elle :D

2009-03-17 @ 18:49:33
Postat av: E

Tack Sillan!! :D<3

2009-03-17 @ 19:46:23
Postat av: Sanna

Håller med sillan, go for it! Du kommer briljera i sångkarriären !:)

2009-03-17 @ 22:14:11
Postat av: Agnes

du har så jävla sätt E!

2009-03-17 @ 22:55:58
Postat av: E.

awe, tack tjejer!!:D Hoppas ni gör detsamma!! =)

2009-03-17 @ 23:48:41
URL: http://dumochdummare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0