19/3-09, har alla busschaufförer en dålig dag?

Okej, JAG ÄR LEDIG IMORGON!!!!!!!!!! <3 JA JA JA JA, LÅNGHELG + En veckas skola sen blir de SEMEEEEEEESTER!!
Häärligt!

Så nu ska jag berätta om två vardagssaker för mig, innan jag svävar på rosa moln igen:

Skolbiblioteket, jag, Casse, Mirre o Magda sitter runt ett bord. Vi snackar om dyslexi och Magdalena kommer då med en kommentar som startar en jävligt rolig konversation
Magdalena -  Jag tycker så att i dagens samhälle måste alla få en diagnos.
Mirre- Ja, jag håller med. Typ du skriker loss en gång så har du ADHD!

( alla stämmer in och mm:ar,  så är det verkligen! )

Jag- Ja. Man får liksom en kommentar har du mens eller? Och då är man tydligen kvinna!

Så brister ALLA i skratt, sjukt kul var det ! Haha, konversationen fortsatte till rädslor och andra freaky saker som gjorde att vi utan varning blev utslängda. Inte första gången ska jag tala om för er! Tur att man inte får biblioteks- betyg haha !

Men men.. Till någon som faktiskt BORDE bli diagnostiserad är Malmös jääävla busschaufförer. Alltså herregud vad otrevliga man kan vara då! Först åkte jag fyrans buss ( PÅ BARA TVÅ HÅLLPLATSER ) han hann skälla ut en passagerare för att han bad chauffören öppna dörren igen. Och chauffören skrek liksom " jag öppna den nyss, sooooooooover du eller, ska jag behöva öppna den TVÅ gånger !!? " osv. Med en väldigt otrevlig ton i rösten.

Sen på gustav bytade jag buss till tvåan som skulle ta mig heeela vägen hem där busschauffören först är otrevlig mot några som råkar stå i vägen och sen för några turister som inte förstår priset och försöker få hjälp av sina vänner som jag förmodar bor i Sverige. Men då säger han argt " Kom igen, kom igen" och gör situationen bara värre. Och det var inte den enda han gjorde det mot under min lilla tur till dalaplan. Kom igen! NI har valt yrket själv och får faktiskt vara beredd på att det är en del av arbetet att kunna vara social och trevliga. Vi förstår, 4-5 tiden, rusningstrafik och i slutet på veckan. Men kom igen! Som att bussen inte redan är bajsig med höga priser, trängsel och seghet. Nej, för då ska busschaufförerna va otrevliga! Humör smittar verkligen otroligt och om dem är trevliga mot mig så är jag alltid trevlig tillbaka. Man får försöka vara trevlig mot sina medmänniskor på bussen i stället, då busschaufförer inte är människor.

( Efter detta inlägget borde jag bli diagnostiserad för att ha damp. Ha de fint bitches :D Pusshej! E. )


Kommentarer
Postat av: cassandra

hahah du har inte det lätt med bussarna!

2009-03-19 @ 19:27:07
Postat av: vera

hahah nej det har hon dock inte! idag när vi var påväg till värnhem var hon jättenära på att bli klämd av dörren på bussen! men hon hoppa ut på ett klumpigt men coolt sätt vilket gjorde henne till en " agent " enligt henne själv hahaha!

2009-03-19 @ 23:11:23
Postat av: E.

Nej, dem hatar mig =(

2009-03-20 @ 21:34:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0