5/3-09, life's too short

Skola idag. Låååååååång skoldag! Okej, vi började sent, tjugo i tio rättare sagt, men efter fem lektioner och ett möte var jag ändå hemma lite efter fem. Inte kul alls, aja har haft en bra dag! Bara gnällig mot slutet då ja var trött o hungrig o har " the time of the month " haha ;D
I alla fall hade jag och Magdalena engelska redovisning idag,  först på tur och vi gjorde de riktigt bra! Kände jag i alla fall, super nöjd =) Dagen började bra och nu sitter jag här. Småfilosiferar, längtar och hoppas!
Känner att jag börjat plugga mycket igen! Och det känns bra nu när mycket är avklarat =)
Ska förhoppningsvis träna idag me, får se hur de blir, känns som jag börjar bli sjuk men tror ändå jag klarar träning!

Jag vet inte, men nu börjar jag allt mer och mer tro på karma. Att en handling får konsekvenser som sen en dag kommer tillbaka till dig. Okej, kanske inte i överdrift. Jag menar det är ju faktiskt många som lever liv det inte förtjänar! Men jag märker själv att tron på karman får mig att låta bli att göra vissa saker och det känns sjukt bra! I stället gör jag väldigt mycket mer saker som påverkar andra positivt, visst det får inte gå för långt man måste ju leva sitt liv som människa med fel och brister. Men jag tror att med varje dag blir jag bara en starkare och bättre individ som blir mer självsäker och börjar se allt tydligare. Gymnasiet, nya och gamla vänner, familjen, musiken, mig själv och tråkiga omständigheter har fått mig att utvecklas. Och även ur tragiska situationer har jag fått ut något bra. Jag stärks som individ och det märks på mitt sätt att bete mig. Jag får bättre självförtroendeoch låter ingen liten skit trampa på mig som jag nog lätt kunde göra i t.ex. mellanstadiet. Nu står jag upp för mig själv och jag tjänar på att inte vara FÖR snäll som jag ofta varit o fortfarande kan vara. Dockinte lika mkt. Jag inser nu vad som verkligen är viktigt även om vardagsproblemen alltid existerar, hoppas du gör detsamma!
Njut och gör saker sm får dig och andra att må bra!
/Puss ElleBelle

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mycket bra skrivit

det är de små sakerna i livet som är viktiga

2009-03-06 @ 10:34:22
Postat av: Sara

Bra sagt!

2009-03-07 @ 17:03:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0